Äriklubi alustas hooaega strateegiapäevaga Saka mõisas

Selleks, et luua ja mõista, kuidas edasi liikuda, on vaja ägedat, inspireerivat ja ettevõtlikku seltskonda. Et uueks ärihooajaks plaanid paika panna ning läbi arutada teemad, mis lahendamist või selgust vajavad korraldasime strateegiapäeva Saka mõisas 16.-17. augustil 2020.

Alustasime päeva Liina eestvedamisel  turunduse teemade aruteluga –  millised on turunduse väljakutsed, võimalused ja kuidas väikeettevõtja saaks/peaks/võiks turundustegevusi digitaliseerida. Liina on tõeline turundusproff ja oskas küsida häid küsimusi, millele turunduses mõelda ja kuidas defineerida seda ideaalset klienti. Me nagu kõik teame, milline on meie teenuste/toodete sihtrühm, kuid sõnumi koostamisel ei oska me tihti panna ennast tema rolli ja seeläbi ei kõneta me oma loo rääkimisega või sõnumi koostamisega potentsiaalset klienti. Liina tõi välja sihtrühma kohta huvitavad numbrid protsentuaalselt, mis on järgmised: 

  • 3% juba teavad sinu toodet ja tahavad toodet osta
  • 7% sorteerivad turgu, otsivad mingit toodet/teenust, kuid ei tea sinu pakutavast veel midagi
  • 30% on need, kes ei tea, sinu tootest/teenusest veel midagi
  • 30% on need, kes ei vaja sinu pakutavat, kuigi nad ise ka veel ei tea, et tal seda vaja võiks minna
  • 30% on need, kes on sinu toote/teenuse tulihingelised vastased

 

Kuid Sirle teema oli ettevõtte kasv ja raha ning ta tegi ülevaate ettevõtte erinevatest rahastuse allikatest ning tõstis esile olulise küsimus – mis on Sinu ettevõtte kasvu eesmärk? Mõtle ja vasta sellele sinagi isekeskis. 

Lisaks andis Sirle väga hea ülevaate ettevõtte kasvatamisega seotud takistustest ehk lõksudest, millega kõik ettevõtjad erinevatel etappidel mingis osas kokku puutuvad. Kuus ettevõtluslõksu on järgmised: 

  1. Omanikulõks  – teeme otsused iseenda heaolust lähtuvalt, mitte ettevõtte arendamise vajadusest.
  2. Käibelõks – omanikud finantseerivad mitte ettevõtte kasvu, vaid iseenda heaolu.
  3. Konkurentsilõks – vaadatakse  kogu aeg konkurentide tegemisi ja kaotatakse oma nägu.
  4. Keskpärasuse lõks – ei julgeta muutuda, ei võeta vastu otsuseid, et ettevõtet arendada ning ollakse kui hall hiireke.
  5. Turulõks – keskendutakse vaid ühele turule või hoopis ainult ühele segmendile.
  6. Eesti lõks – ollakse oma toote ja teenusega vaid Eesti kesksed, kardetakse isegi mõelda oma äri arendamisest rahvusvahelisel tasandil.

Millises lõksus oled sina oma ettevõttega? Tuleb mõelda ja astuda julgeid samme selle likvideerimiseks.

Kui jutt juba ärist, siis rääkisime ka rahast, rahaga seotud uskumustest,  naise eneseväärtustamisest ja milline on ennastjuhtiv ettevõtja. Kuid üks oluline mõte, mis paljudest oluliste mõtete seast kõlama jäi – kui sa teed midagi hästi, siis raha tuleb niikuinii! Jaa, täpselt nii palju, kui suudad kasvada isiksusena, nii palju kasvab ka sinu ettevõte.

 

Loomulikult nautsime õhtust koosolemist, meres ujumas käimist ja seda energiat, mis tekib naistest, kellel kõigil on fookuses oma ettevõtte kasvatamine. Meie ühistest tegemistest on tekkimas ühised tootearendused ja koostööd ning  ärihooaja eesmärgid said paika pandud ja hoog sisse lükatud. 

Nagu ütles Estee Lauder: “Ma olin missiooniga naine ja oma unistuste poole püüdlemisel eesmärgikindel!”

 

Kirjutas 

Signe Ventsel