EENA Roheklubi käis külas looduskosmeetika ettevõttel Berrichi

 

6. novembril käisid EENA rohelannad külas oma tegusal ja ettevõtlikul klubikaaslasel Berit Joosepil, kes lubas neil piiluda oma ettevõtte tagatubadesse ning jagas oma kogemusi alates ettevõtte sünniloost, kuni täna kvaliteetset looduskosmeetikat hindavate naiste seas juba nii kodumaal kui mitmetes välisriikides tuntud kaubamärgini jõudmiseni. Berit on looduskosmeetikabrändi Berrichi (nimi tuletatud tema enda eesnimest) looja, mis tähistas 13. oktoobril oma 6. sünnipäeva, mil nad tulid ametlikult turule. Berit asutas ettevõtte koos oma abikaasa Janno Joosepiga, kuid täna veab naine seda juba pea täielikult iseseisvalt koostöös oma tubli väikese tiimiga. Mõnusalt teetassi taga juttu vesteldes sai seltskond teada, et oma isikliku kosmeetikabrändi käivitamise protsess ei olnud alguses sugugi lihtne ning asutamiseni jõuti alles pea kolmeaastase põhjaliku ettevalmistusperioodi tulemusena.

Ettevõtte asutamise idee sündis Beritil isiklikust murest, kuna tal oli väga kuiv ja allergiline nahk, mis vajas erihoolt. Selleks, et jõuda lahenduseni, mis päriselt töötaks, tuli läbi käia kurviline ning rohkelt väljakutseid pakkunud tee, kuid tänu õnnelikele juhustele ja kohtumistele, viis elu Beriti kokku õigete inimestega. Just suhtlemist ja ideede ning murede jagamist peab Berit oma õnnestumiste võtmesõnaks: „Mida rohkem sa räägid, seda enam õiged inimesed Sinu teele jõuavad“, on Berit veendunud. Tänu nendele õigetele kaaslastele, kellega elu teda kokku viis, jõudis Berrichi tegevust toona käima lükanud tiim täiesti uue ja maailmas ainulaadse tooraineni – kuningliku nimega vetikani Furcellaria lumbricalis. Tegemist on Läänemere punavetikast saadud antioksüdandiga, mille toimeained said teaduslikult tõestatud ja testitud nii Tallinna Ülikooli teadlaste kui kogenud nahaspetsialistide poolt. Nimelt on vetikal omadus hoida vett ja rasva omavahel paremini koos, mistõttu suudavad kreemid  säilitada paremini niiskust just naha pinnakihtides, mistõttu head looduslikud toimeained saavad oma tööd nahal teha pikemalt, vähendades kortse ning leevendades põletikke. Muuhulgas oli huvitav teada saada, millisel maagilisel moel Berrichi kreemid oma kauni flamingokarva värvuse saavad.

Berrichi missiooniks on hoida oma tegevusest tekkivat ökoloogilist jalajälge võimalikult väiksena.  Täna on nende pakendid disainitud viisil, mis võimaldab kreemi ostjatel neid korduvalt kasutada. Berrichi kreemide pakend koosneb korduvkasutatavast klaaspudelist ja pumpsüsteemist, mille sees olev vahetatav täitepudel on toodetud samuti ümbertöödeldud plastikust. Põhus, miks Berrichi kreemide pakendite puhul sai välja valitud just pumpsüsteem, oli see, et pumbaga kreemipudelisse ei pääse õhk sisse ning kreem säilib nii kauem kvaliteetsena. Tühjad Berrichi pakendid (sh üksikdetailid nt pumpsüsteemid) saavad kliendid ettevõttele tagastada. Kogu plastik kogutakse kokku ja saadetakse ümbertöötlemisse Neular OÜ-sse, kus nendest valmistatakse terrassilaudu. Vana klaas kogutakse samuti kokku ja viiakse jäätmekäitlusesse. Sellise uuendusliku kreemipakendite taas- ja ümberkäitlemisega süsteemiga võiks Berrichi olla täna eeskujuks paljudele kosmeetika suur- ja väiketootjatele. Salaja unistab Berit sellest, et Berrichi vetikakreemid võiksid tulevikus olla lisaks ka vetikatest toodetud pakenditesse pakendatud.

Tänaseks on Berrichi välja töötanud 12 erinevat nahasõbralikku toodet ning peagi on tulemas lisa. Berrichi tootevalikuga saab tutvuda siin: https://berrichi.ee/.

 

Tekst: Maarja Kalmet, EENA Roheklubi liige