Sulge menüü

Igal organisatsioonil, kellel on eesmärk luua ühiskonda väärtust, tuleb mõelda, kuidas seda oskuslikult edastada organisatsiooni sees ja ka väliselt.

Alates möödunud aasta lõpust on Eesti Ettevõtlikel Naistel töörühm, kes loob kommunikatsioonistrateegiat. Uurisime tiimi eestvedajalt, Tallinna klubi liikmelt, Brandmoon OÜ koolitajalt ja iseenda bossilt Signe Ventselilt, miks on seda organisatsioonile tarvis.

Signe, mis on kommunikatsioonitiimi eesmärgid?

Eesmärke, mis vajavad korrastamist ja ühist keelt, on palju. Kindlasti on vaja paika panna sisekommunikatsiooni põhimõtted: kanalid ja nende eest vastutajad, kogu visuaal, meie ekspertsuse valdkonnad, milles kaasa räägime ja arvamust avaldame, ning kuidas ja millises kanalis me seda teeme. Näiteks visuaalse poole pealt on täna kasutusel mitu erinevat värvi ja kujundust. Facebookis on kokku üheksa erinevat kontot, igal klubil eraldi. Ka välised kanalid vajavad põhimõtteid – miks, kuidas ja mida.

Millise taustaga liikmed on töörühma kokku kutsusid ja kas uued soovijad saaksid veel liituda? Mitu naist praegu kaasa lööb?

Hetkel lööb kommunikatsiooni töörühmas kaasa 13 inimest. Eesmärk on alati kaasata kõikidest klubidest inimesi ja nii on ka seekord. Kui on keegi, kes tunneb, et tahab uusi kogemusi, või ta saaks pakkuda lisaväärtust, siis on ta oodatud meie tegusa naiskonnaga liituma.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et loote kommunikatsioonistrateegiat. Miks on Eesti Ettevõtlikele Naistele seda vaja?

Olen veendumusel, et igal organisatsioonil, kellel on eesmärk luua ühiskonda väärtust, tuleb mõelda, kuidas seda oskuslikult edastada organisatsiooni sees ja ka väliselt. Kui organisatsioonis tehakse head tööd ja tulemused on mõjukad, aitab teadlik kommunikatsioon sõnumiga kaugemale ja õige sihtrühmani jõuda. Head näited on 2018.-2019. aastal meie organisatsiooni juhitud Coca-Cola projekt, sellega kaasnenud avalikud arutelud ja koostöö ettevõtlusministriga, tänavu 14. mail korraldatud Euroopa Parlamenti kandideerivate naiste debatt „Eesti naised Euroopasse!“ ning palgalõhe teemal peetud veebinarid, mida kuulas palju inimesi.

Sama eesmärk on organisatsiooni sees: need, kes on mõnda projekti kaasatud, teavad üritusest kõike, ja need, kes kaasatud pole, ei tea midagi. Siseinfot aitab kindlasti jagada meie uus koduleht, mille blogisse ootame klubidelt kirjatükke, ja uus uudiskiri Minutid Ettevõtlike Naistega.

 Kui kaugel te strateegiaga täna olete ja millal see valmib?

Kommunikatsioonistrateegia on nagu Tallinna linn, mis vajab koguaeg uuendamist ja täiendamist, sest ühiskond ja keskkond on koguaeg suures muutuses. Nii ka meie organisatsiooni kommunikatsioon. Pidev kommunikatsioonivoog on organisatsioonile konkurentsi eeliseks. Kommunikatsioonistrateegiat kirjeldav dokument valmib sügisese volikogu järel.

Mis on praegu kommunikatsiooni seisukohalt organisatsiooni peamine väljakutse?

Me kõik, liikmed, kasutame kommunikatsioonis erinevaid nimesid: BPW Estonia, EENA, eenakad, ettevõtlikud naised, Eesti ettevõtlikud naised jne. Selleks, et meid ühiskonnas kindla valdkonna tegija ja arvamusliidrina tuntaks, tuleb meil alustuseks ühine nimetus paika panna. See teema vajab arutamist ja ühtset joont. Seni on aga sellise hulga nimevalikutega keeruline edasi liikuda.

Küsis ja kirjutas Martiina Made